اخلاقی
کانون سیدالشهدا
هرروزی که درآن گناه نشود آن روز عید است. امام علی(ع)
غرور عبادت سوز
روزى حضرت عیسى (ع) از صحرایى مى‏گذشت. در راه به عبادت‏گاهى رسید که عابدى در آن‏جا زندگى مى‏کرد. حضرت با او مشغول سخن گفتن شد. در این هنگام جوانى که به کارهاى زشت و ناروا مشهور بود از آن‏جا گذشت.
وقتى چشمش به حضرت عیسى (ع) و مرد عابد افتاد، پایش سست شد و از رفتن باز ماند و همان‏جا ایستاد و گفت: خدایا من از کردار زشت خویش شرمنده‏ام. اکنون اگر پیامبرت مرا ببیند سرزنش کند، چه کنم؟ خدایا! عذرم را بپذیر و آبرویم را مبر.
مرد عابد تا آن جوان را دید سر به آسمان بلند کرد و گفت:
خدایا! مرا در قیامت با این جوان گناه‏کار محشور مکن.
در این هنگام خداى برترین به پیامبرش وحى فرمود که به این عابد بگو:
ما دعایت را مستجاب کردیم و تو را با این جوان محشور نمى‏کنیم، چرا که او به دلیل توبه و پشیمانى، اهل بهشت است و تو به دلیل غرور و خودبینى، اهل دوزخ.
کیمیاى سعادت، ج ۱، ص

«گل عفاف»

هیچ باغبانی را سرزنش نمی کنند که چرا دور باغ خود حصارکشیده است. چون باغ بی دیوار، از آسیب مصون نیست و میوه و محصولی برای باغبان نمی ماند. هیچ کس هم با نام آزادی، دیوار خانه ی خود را بر نمی دارد و شب ها در حیاطش را باز نمی گذارد؛ چون خطر رخنه ی دزد، جدی است. هیچ صاحب گنج و گوهری هم جواهرات خود را بدون حفاظ، در معرض دید رهگذران نمی گذارد تا بدرخشد، جلوه کند و چشم و دل برباید، چون خود جواهر ربوده می شود. هر چیزی که قیمتی تر باشد، مطمئناً درصد مراقبت از آن بالاتر است. اگر در شیشه ی عطر را باز بگذاری، عطرش می پرد. اگر در مقابل پنجره ی خانه ات ، توری نزنی، از نیش پشه ها و مزاحمت مگس ها در امان نخواهی بود. وقتی راه ورود پشه ها را می بندی، خود را «مصون» ساخته ای، نه «محدود» و زندانی. وقتی در خانه را می بندی، یا پشت پنجره ی اتاقت پرده می آویزی، خانه ی خود را از ورود بیگانه و نگاه های مزاحم در پناه قرار داده ای، نه که خود را در قید و بند و حصار افکنده باشی. این که «دل باید پاک باشد» بهانه ای برای گریز جاهلانه از همین مصونیت است و آویختن به شاخه ی «لا قیدی» ، وگرنه از دل پاک هم نباید جز نگاه و رفتار پاک برخیزد. ظاهر آینه پاک است و ....«از کوزه همان برون تراود که در اوست.»

زن به خاطر ارزش و کرامتی که دارد، باید محفوظ بماند و خود را به حراج نگذارد و در بازار سوداگران، شهوت خود را به بهای چند نامه و نگاه و لبخند نفروشد. زن به خاطر عفتی که دارد و میراث دار پاکی مریم است، نباید بازیچه ی هوس و آلوده به ویروس گناه شود. گوهر عفاف و پاکی، کم ارزش تر از طلا و پول و محصول باغ و وسایل خانه نیست. دزدان ایمان و غارت گران شرف نیز فراوان هستند. آن که«کودک عفاف»را جلوی صدها گرگ گرسنه می برد و به تماشا می گذارد، روزی هم «پشت دیوار ندامت» اشک حسرت بر دامن پشیمانی خواهد ریخت، در آخرت هم در آتش بی پروایی خود خواهد سوخت. «از اول باید مراقب بود این کاسه ی چینی نشکند و این جام بلورین ترک بر ندارد.»

«ولی .....گریه، بی حاصل است و بی ثمر، وقتی که شاخه شکست و گل چیده شد!!»

جواد محدثی

 

شـ ـکلـک هاے پـ ـادشـاه وَ مـَ ـلکـ ـه   درود بر بانوان باحجاب ایرانیشـ ـکلـک هاے پـ ـادشـاه وَ مـَ ـلکـ ـه

 
                                  

شِکـْـلـَکْ هآے خآنومےبه افتخار هرچی چادری و با حجابه تعداد نظرات رو ببرین بالا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:3 :: نويسنده : ط.حسینی/ف.داوری

درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید موسسه ی سیدالشهدا (ع)
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون سیدالشهدا و آدرس kanoon68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 27
بازدید کل : 47377
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1